Donderdag 11-02: Updaten

De winter blijft heftig en er ontstaan opnieuw wallen stuifsneeuw op de Zeerijperweg, tijd dus voor een stevige wandeling. Een moeilijke wandeling want er ligt zoveel ijs op het pad dat ik over de hobbelige graskant moet lopen of op plekken van ijs dat stroef is door sneeuwval. Sam vindt het super.
Haast een week geleden, vrijdag 5 februari, met Loverboy naar Zwolle om Tonny's verjaardag te vieren.



Het was druk in de trein.




In Hattem gingen we eten in restaurant 'T Spookhuys. Het gebouw, het terras, de omgeving, kortom alles in Hattem is prachtig. Van Willem een mooi oud touw gekregen dat hij gebruikt bij het transport van zijn paarden.



Wat opviel was de hoge temperatuur in Zwolle, zowel binnen als buiten, steeds had ik het zweet op de kop vanwege alle lagen kleding. Lekker bij Olga geslapen en de hele zaterdag over van alles geklept, vooral over familie.
Om ongeveer half 5 thuis gekomen, doodmoe en wat was het koud in Loppersum!!!! De poesjes lagen onder de dekens in hun mandjes en ik kreeg het niet echt warm ondanks al die kledinglagen en hoge kachelstanden, wat een verschil met Zwolle!




Deze week extra warm ondergoed gekocht, wollen legging, thermische (lange) onderbroek, dat soort dingen. En veel buiten wandelen om de voeten warm te houden en de wangen te laten gloeien, zo nu en dan de houtkachel aan. Dat is het recept.
De rest van de week het echte werk waaronder een houten vloer voor het hok van Sam maken. Meedoen met de Warme Truiendag op vrijdag 12-02 in de hoop dat ik iemand vind die mijn supertrui uit de RedShed in Kaapstad wil importeren, de warmste trui die ik ooit gehad heb en waarvan ik graag een 2de wil voor de kou van volgende winter en uiteraard zonder naar Kaapstad te vliegen. Die truienactie levert echter niets op, kennelijk alleen maar ludiek en lekker milieubewust doen.
Dan maar proberen contact met de Belgische verkoopster te krijgen die ons destijds (november 2008) geholpen heeft: Zanna van Bruggen. Ik heb haar mailadres nog.

warme supertrui