Als een ballon, een ballon, een ballonnetje

Een ballontje. dat danst in de wind.
Als ik vanuit mijn luie leunstoel de Zeerijperweg opkijk is links Westeremden en rechts Zeerijp. In de verte voorbij het Spriknust, rechts op het bouwland van mijn buurman, zie ik wat vreemds: een groot wit bord. Waarschijnlijk reclame met informatie over het zaaigoed dat hij gebruikt of gaat gebruiken.




Als ik erheen wandel blijkt het een verkiezingsbord van de VVD te zijn, een tikkeltje ordie. En nu, iedere keer als ik in de verte dat bord zie, stoort het me mateloos, vooral nu ik weet wat erop staat, echte horizonvervuiling!



Ik moet iets doen. Iets waardoor ik, als ik die kant opkijk, niet direct een slecht humeur krijg. Mijn eigen partij, GroenLinks, heeft van die leuke ballontjes!
Als ik nu een lading van die ballonnetjes aan mijn brug bind, krijg ik direct een goed gevoel! Allemaal ballonnetjes die gezellig dansen in de wind: vlug naar het partijbureau aan de Nieuwstraat! Groei mee: