22 januari: Skoelshit op herhaling

Als ik thuiskom met de boodschappen zitten ze gezellig rond de keukentafel te kletsen: de topredacteuren van ons oude schoolblad Skoelshit. Jet (redactrice en organisatie), Jasper (hulp op alle fronten en altijd betrouwbaar), Herman (onze zeer creatieve ICT-man), Mette (geboren directrice) en Sjoerd (technische professor en aandrijver). Alsof er nooit wat veranderd is!
Ik stel ze direct op de proef en sleep ze mee om de Fivelroute te bekijken, het is verschrikkelijk koud en mistig, we baggeren door de klei, het wordt snel donker. Gelukkig heeft Jasper in Wageningen gestudeerd wat enige aansluiting op mijn nieuwe hobby geeft. Het wordt zo donker dat we huiswaarts moeten keren. Jammer, ik zou graag de hele route doen maar dan wel met mooi weer en op de fiets.

Thuisgekomen maak ik de Hollandse erwtensoep verder klaar en Sjoerd bakt een heerlijke chocoladekoek. Het wordt smikkelen en smullen rond de grote tafel. Nadat de soeppan volledig leegge(vre)ten is pakt Herman zijn gitaar en samen met Jet trakteren ze mij op een schitterend muziekstuk:



Wow, zoiets moois, hier krijg ik dus tranen in mijn ogen van.

Jet heeft nog een verrassing in petto: we doen de hoelahoep! Dat kan alleen op zolder want we hebben ruimte nodig. Dus met z'n allen naar boven en na een korte instructie van juf bijt Jasper de spits af:



Tja, enkelen zullen nog flink moeten oefenen!

Sjoerd en Mette brengen we naar de trein en blijven zelf tot diep in de nacht filosoferen over allerlei levensvraagstukken. Zoals we dat wel vaker deden, je wordt er heeeeeel errug moe van: