03-04-2012: Van alles

Niet toevallig kwam ik op de website van Stichting Oase terecht. Daar heb ik een document gedownload over de aanleg van Een verschraalde Oase. Je moet dan nog wel op "Oasetuin" klikken.
Daar kan ik misschien wat mee. Ik ben lid geworden om mijn creativiteit, vakmanschap en motivatie verder te ontwikkelen.

Deze winter heb ik voor het eerst aandacht geschonken aan vogels in mijn tuin. Veel gelezen, voedersilo's en voer gekocht, dingen uitgeprobeerd, speciale vogelplekken gemaakt. Namen leren, oefenen in herkennen. Dat valt niet mee, bovendien heb ik niets met vogels. Het begon met mussen, Koolmezen, een heel schuchter roodborstje èn een Grote bonte specht!
Nu, een half jaar later, komen de mooiste soorten op de voederplekken af en is er zelfs een keer een (mislukte) aanval uitgevoerd door een Sperwer. Hier zit die aanvaller in de Berk voor het huis:


Mijn tuin is een buffer die de woeste winden over het vlakke land opvangt voordat je verder het dorp ingaat. Kleine vogels zullen op die grens niet snel nestelen. Een paar dagen geleden zag ik wel een stel kraaien in en uit de top van de Oostenrijkse den vliegen. Met allerlei nestmateriaal in hun snavel. Of dit wat wordt?