Juli 2018

Na vier jaar onderbreking maar weer eens de draad opgepakt. Een leuk feestje gehad op een prachtige plek aan de IJssel in Olst: 't Veerhuys. Op zaterdag 14 juli. Een feestje om het overlijden van moeder te gedenken/te vieren. Het restaurant ligt aan de toegangskade naar het pontje dat je naar de overkant brengt.  Veel met moeder daar gezeten, gedronken, gegeten en gelachen.




Het was bloedheet die dag en de zon scheen genadeloos. Op het terras hadden ze parasollen en doeken boven de tafeltjes gespannen zodat je het daar nog wel uit kon houden. Eerst gezellig wat gedronken aan een tafel die voor ons was gereserveerd: Ingrid, Regien, Hannie, Gerrie, Joke, Maria, Wietske. Het koude water met verse munt en citroen, was verrukkelijk. Erbij stokbrood met verschillende tapenades. 



Toen het hoofdgerecht werd gebracht heette ik iedereen welkom en eindigde met het plaatje dat moeder een keer van iemand gekregen had, een eigenwijze Toekan die de andere kant opkijkt, het karakter van mijn moeder maar ook wel van ons.



Op de foto's is ook het leuke boeketje goudsbloemen te zien dat Maria had geplukt uit de tuin waar moeder woonde. Heerlijk gegeten, à la carte, iedereen bestelde volgens mij wat anders. Ik had tournedos van slagerij ter Weele in Oene, beroemd! Hij was inderdaad boterzacht die ossenhaas. Goddelijk lekker. We raakten flink aan de praat en het werd een gezellige maaltijd met ook nog eens verrukkelijke nagerechten. Een leuke bijeenkomst met lekker eten op een leuke plek.









Om ongeveer 11 uur waren Wiets en ik in Loppersum.