Woensdag 13 januari

De winter is heftig en heel mooi. Er zijn veel waarschuwingen geweest om niet de weg op te gaan als dat niet nodig is.
Ik bivakkeer me met erwtensoep (vega en vlees), wortelstamp met appel en grove Gelderse rookworst, kropje sla en blinde vinken, navelsinaasappels, korenwijn van de weduwe Rutte. En nog heel veel meer. De houtkachel kan aan!
Dat doe ik zaterdag, een prachtige zonnige dag:





Vijver in aanbouw

Tussen Marianne en mij:


Zondag met de trein naar de demonstratie van Rally-O van de Hondenschool Stadspark in Groningen geweest, ruige onderneming, prima cursus voor Sam. Het parcours is onder een dikke sneeuwlaag bedolven.
Bij terugkomst in Loppersum zie ik de Zeerijperweg helemaal onder de sneeuwduinen liggen, vooral bij het Spriknust, mensen laten zich op sleetjes achter auto's voorttrekken.
Maandag worden de sneeuwduinen opgeruimd:




Mijn huis vanuit het Spriknust gezien


Dinsdag Tuindag, knotten en hout zagen. Totdat 2 vervelende berichten achter elkaar binnenkomen.
Moeder moet zo spoedig mogelijk naar een verzorgingshuis wil er nog wat van haar herstel terecht komen. Met Elske maak ik plannen hoe we dit het beste kunnen organiseren. Moeders mantra is 'Als de sneeuw voorbij is ben ik weer helemaal de oude'.
Het tweede bericht komt van Ton. Hij is klaar met de kuur die zijn kankerproces moet stoppen, onderzoek wijst echter uit dat het gezwel aangegroeid is. Wat nu te doen?
We bespreken verschillende scenario waarvan behandeling in het UMCG de meest voor de hand liggende is.
Met Tom afgesproken dat we vrijdag verder gaan werken, dat wordt hout zagen.