Dinsdag 1 maart: Vandaag geen tuindag

Geen tuindag vandaag, Tom afgebeld. De leegte i.v.m. het overlijden van Ton èn de vele dingen die deze week moeten gebeuren is te veel om ook nog een dag hard werken in de tuin aan toe te voegen. Tom begrijpt het.

Op weg naar de bakker kom ik langs een werkplaats waar ik door de geopende deur een vuur zie branden. Wat gebeurt daar?
Daar blijkt een echte hoefsmid te wonen die in zijn werkplaats aan het smeden is. Zijn naam is Eyse Mollema en voor een praatje moet ik even wachten want het ijzer is tot smeltens toe heet en klaar om in vorm gebogen te worden.
Eyse vertelt wat over zijn werk, hij blijkt de hoefsmid te zijn die Bicho, het witte paard van Wiets die zijn laatste jaren in mijn weiland doorgebracht, altijd beslagen heeft.
Ik spreek af dat Eyse een keer langs om naar mijn kapotte buitenroosters te kijken. Dat is inmiddels gebeurd, een mooi filmpje van RTV-Noord waarin je Eyse aan het werk ziet, vond ik op internet: